Handel, Acis & Galatea
Petit opéra initialement destiné aux sphères privées, Acis and Galatea est l'œuvre de Handel la plus jouée de son vivant. Ce chef-d'œuvre, drame miniature, pastorale ou mask, connut de nombreux remaniements. Il offre une brillante synthèse des styles anglais et italien, avec des arias da capo et une importante contribution à des chœurs. L'argument provient des Métamorphoses d’Ovide, qui avait déjà inspiré à Lully un opéra (1686), et mêle hardiment comédie et tragédie.
Leonardo García-Alarcón emmène sa Cappella Mediterranea (37 musiciens) et son Chœur de Chambre de Namur (12 choristes) depuis l’orgue et le clavecin dans cette musique que Mozart lui-même admirait, au point d’en faire sa version en allemand.
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A small-scale opera originally intended for private circles, Acis and Galatea became Handel’s most frequently performed work during his lifetime. This miniature masterpiece—variously described as a pastoral, a masque, or a dramatic cantata—underwent numerous revisions over the years. It presents a brilliant synthesis of English and Italian styles, blending da capo arias with substantial choral contributions. The libretto is drawn from Ovid’s Metamorphoses, a source that had already inspired Lully’s opera on the same subject (1686), and boldly combines elements of comedy and tragedy.
Leonardo García-Alarcón leads his Cappella Mediterranea (37 musicians) and the Chœur de Chambre de Namur (12 singers) from the organ and harpsichord, in this music that Mozart himself admired so greatly he created his own German version of it.